Reklamační řád

Reklamační řád našeho eshopu je rozdělen do dvou částí.  A to na Reklamační řád pro spotřebitele a Reklamační řád pro podnikatele a právnické osoby.

Spotřebitelem je fyzická osoba nakupující zboží pro svou vlastní potřebu nebo potřebu svých blízkých.

Podnikatelem /příp. v postavení právnické osoby/ je osoba nakupující v rámci své podnikatelské činnosti.

Reklamační řád pro spotřebitele

Tento Reklamační řád (dále jen „reklamační řád“) upravuje způsob a podmínky reklamace vad zboží zakoupeného spotřebitelem prostřednictvím on-line obchodu eshop.matejovopekarstvi.cz od naší společnosti:

Matějovo pekařství a.s.,
se sídlem Zborovecká 1193/10, 678 01 Blansko
IČ: 27165906
DIČ: CZ27165906            

Zapsaná v obchodním rejstříku vedeným Krajským soudem v Brně oddíl B vložka 4302

telefonní číslo: +420 724 776 420,  +420 516 417 501-2

kontaktní e-mail: eshop@matejovopekarstvi.cz

 

1. Za jaké vady zboží odpovídáme?

1.1. Jako prodávající odpovídáme za to, že vám bylo dodáno to zboží, které jste si objednali, a že v souladu se zákonem a tímto reklamačním řádem zboží při převzetí nemá vady. To znamená, že zboží při převzetí zejména:

  • má vlastnosti, které mezi námi byly ujednány, které popisujeme, nebo které jste mohli očekávat s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy;
  • je ve sjednaném množství, míře nebo hmotnosti;
  • vyhovuje požadavkům právních předpisů;
  • se hodí k účelu, který uvádíme, nebo ke kterému se zakoupené zboží obvykle používá;
  • odpovídá jakosti, která byla mezi námi sjednána, popřípadě jakosti, kterou pro daný typ zboží stanoví platné a účinné právní předpisy. 

S ohledem na specifickou povahu zboží, které na našem e-shopu prodáváme, jste oprávnění uplatnit právo z vady zboží

  • ve vyznačené době použitelnosti nebo minimální trvanlivosti u zboží, které má takovou dobu použitelnosti nebo minimální trvanlivosti v souladu s příslušnými právními předpisy uvedenu např. na obale, v reklamě či v návodu.
  • do 24 hodin od převzetí zboží u čerstvé suroviny určené ke spotřebě (zboží, které podléhá rychle zkáze).
  • do 24 měsíců od převzetí u ostatního spotřebního zboží.

Neodpovídáme za vadu toho zboží, které jsme kvůli dané vadě zlevnili; za vadu zboží, která je způsobena nepřiměřeným/nadměrným užitím, za vadu zboží, která vznikla v důsledku nesprávného skladování, užívání, použití nebo v rozporu s našimi pokyny, nebo jiným zásahem; a také neodpovídáme za vadu zboží, která vznikla v důsledku vnější události mimo náš vliv.

1.2. Za vadu zboží nelze považovat rozdílnost odstínů barev ve skutečnosti a na elektronických zobrazovacích zařízeních, za vadu zboží prodávaného na váhu nelze považovat pokud se skutečná váha dodaného zboží liší o max. 20% oproti váze uvedené v objednávce. Pokud zboží, které neodpovídá vaší představě, máte právo odstoupit od smlouvy do 14 dnů od převzetí zboží v souladu s našimi obchodními podmínkami, upozorňujeme však, že u zboží, které se rychle kazí, vám toto právo zákon nepřiznává.

2. Jaká práva z vadného plnění máte?

2.1. Z vadného plnění máte práva, která vyplývají z právních předpisů - z občanského zákoníku č. 89/2012 Sb. (zejm. z § 1914 - § 1925, § 2099 - § 2117 a z § 2161 – § 2174, ze zákona  č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele).

2.2. V souladu s výše uvedenými ustanoveními vám náleží zejména následující práva:

  1. a) Doplnění toho, co chybí

Pokud vám dodáme zboží v menším množství, než které bylo ujednáno, nebo vám dodáme nekompletní zboží, máte právo na doplnění toho, co chybí.

  1. b) Sleva z kupní ceny

Pokud při převzetí zboží existovala na zboží vada můžete požadovat vždy přiměřenou slevu z kupní ceny, to neplatí vady zboží, které jsme kvůli dané vadě zlevnili.

Přiměřená sleva se určí jako rozdíl mezi hodnotou zboží bez vady a vadného zboží, které vám bylo dodáno.

  1. c) Výměna zboží

Výměnu zboží můžete požadovat vždy, pokud to není neúměrné k povaze vady a pokud se nejedná pouze o nepodstatné porušení smlouvy. Požadovat výměnu zboží nemůžete u zboží prodávaného za nižší cenu. Namísto toho můžete požadovat slevu z kupní ceny.

  1. d) Vrácení peněz (odstoupení od smlouvy)

Vrácení peněz můžete požadovat pouze za předpokladu, že:

  • dodání vadné nebo nekompletní věci z naší strany zakládá podstatné porušení smlouvy; nebo
  • nejsme schopni odstranit vadu nebo nejsme schopni zboží s touto vadou vyměnit (např. zboží se již nevyrábí); nebo
  • se na zboží vyskytne větší počet vad (současný výskyt alespoň tří odstranitelných vad, z nichž každá brání řádnému užívání zboží); nebo
  • nedodržíme lhůtu pro vyřízení reklamace/nezjednáme nápravu do 30 dnů od uplatnění reklamace.

2.3. Podmínkou pro výměnu zboží nebo vrácení peněz (odstoupení od smlouvy) je, že vrátíte věc v tom stavu, v jakém jste ji obdrželi. Výjimkou jsou případy, kdy jste nezpůsobili nemožnost vrácení věci v nezměněném stavu svým jednáním anebo opomenutím.

 

3. Kdy dále nelze práva z vadného plnění uplatnit?

3.1. Práva z vadného plnění vám nenáleží, pokud:

  • jste o vadě před převzetím věci věděli;
  • jste vadu sami způsobili; nebo
  • uplynula záruční doba.

3.2. Záruka a nároky z odpovědnosti za vady se dále nevztahují na:

  • věci prodávané za nižší cenu – pouze ve vztahu k vadě, pro kterou byla nižší cena sjednána; nebo
  • věci, vyplývá-li to z jejich povahy (zejména zboží, které ze své povahy nemůže vydržet po celou dobu trvání záruční doby).

 

5. Jak postupovat při reklamaci?

5.1. Reklamaci u nás uplatněte bez zbytečného odkladu od zjištění vady. 

5.2. Reklamace přijímáme na našich prodejnách a v sídle společnosti. Pro co nejrychlejší vyřízení reklamace doporučujeme využít sídlo společnosti na adrese Zborovecká 1193/10, 678 01 Blansko.

5.3. Doporučený postup při reklamaci:

  • pro rychlejší vyřízení nás o reklamaci můžete předem informovat telefonicky, e-mailem či písemně;
  • zároveň je vhodné nás informovat o tom, jaké právo z vadného plnění jste si zvolili, tedy zda máte v souladu s tímto reklamačním řádem zájem o doplnění toho, co chybí, slevu z kupní ceny, výměnu zboží, vrácení peněz, popřípadě další práva v souladu s tímto reklamačním řádem a občanským zákoníkem;
  • reklamované zboží nám doručte spolu s uplatněním reklamace nebo následně (jinak než na dobírku, kterou nepřebíráme) na adresu sídla nebo provozovny (příp. na adresu osoby určené k opravě), přičemž při zasílání doporučujeme zabalit zboží do vhodného obalu tak, aby nedošlo k jeho poškození či zničení;
  • pro usnadnění postupu je ke zboží přiložte doklad o zakoupení zboží či daňový doklad - fakturu, byla-li vystavena, nebo jiný dokument prokazující zakoupení zboží od naší společnosti, spolu s popisem vady a návrhem na způsob řešení reklamace.

Nesplnění některého z výše uvedených kroků nebo nepředložení kteréhokoliv z výše uvedených dokumentů nebrání kladnému vyřízení reklamace dle zákonných podmínek.

5.4. Okamžikem uplatnění reklamace je okamžik, kdy nám byl oznámen výskyt vady.

5.5. O doručené reklamaci rozhodujeme ihned, ve složitých případech do tří pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle druhu výrobku či služby potřebná k odbornému posouzení vady. Reklamace včetně případného odstranění vady bude vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se nedohodneme na delší lhůtě.

5.6. Pokud zvolíte právo, které vám nemůže být z objektivních důvodů přiznáno (zejména u neodstranitelných vad nebo v případě výměny zboží, která není možná), budeme vás neprodleně kontaktovat. V takovém případě můžete zvolit jiné právo v souladu s tímto reklamačním řádem.

5.7. Při reklamaci vám vydáme písemné potvrzení o tom, kdy jste právo uplatnili, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace požadujete. Dále (po vyřízení reklamace) vám vydáme potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace.

5.8. V souladu s občanským zákoníkem máte právo na úhradu účelně vynaložených nákladů při uplatnění reklamace zboží. Vezměte na vědomí, že právo na úhradu těchto nákladů musíte uplatnit do jednoho měsíce po uplynutí lhůty, ve které je třeba vytknout vadu.

 

Tento Reklamační řád je platný a účinný od 1. 11. 2024